10 December 2018

Sales 12.12 Lazada : Tangkapan Yang Membanggakan

Baby, I'm yours
And I'll be yours
Until the stars fall from the sky
Yours until the rivers all run dry
In other words, until I die

Baby I'm Yours by Arctic Monkeys


Disebabkan ini sesuatu yang dapat dibanggakan dan jarang-jarang berlaku. Skill congakkan dalam kepala kena pantas. Tadi tepat pukul 12 tengah malam aku terus buat pembayaran untuk backpack Gelert Shadow 60L Plus 5L Rucksack. 


Aku bukanlah seorang kaki shopping sebab aku beli benda yang perlu ja. Disebabkan aku ada beberapa trip tahun depan dan memerlukan backpack besaq. Sekarang aku guna backpack Deuter Futura 45L *vietnam punya copy original HAHA beg ni dah berjasa dari tahun 2015 masa aku pi trip Medan, Indonesia kot. Tapi kecik tak cukup untuk trip lebih seminggu.


Ok balik pada Sales 12.12 Lazada hari ni. Sebelum pukul 12 tengah malam harga beg ni RM270++ jika tak silap dan harga asal adalah RM499. Aku taktau la dia kencing aku harga asal dia gini ataupun betul. Tapi aku ada buat research yang harga beg ni 79.99USD. Direct convert dapat la RM300++ dan masih mahal hanat la untuk aku HAHA kena jimat weh nak kawen travel. Disebabkan Sales 12.12 Lazada harga jadi RM199.20. Aku macam wow ok murah.




Tapi aku still tak puas hati. Aku nak murah lagi. Godek punya godek, Sport Direct ada bagi voucher RM35 semperna Sales 12.12 Lazada. Dan aku kira-kira, aku hanya perlu bayar RM165 gitu la plus minus. Aku pun macam OK la. Add to cart dan tunggu 12 tengah malam untuk bayar. Tapi dalam masa yang sama aku duk godek-godek lagi sampai la aku nampak promosi untuk 12% cashback untuk first time user topup e-wallet Lazada. Ok sound interesting. So aku congak dalam kepala ja, aku cuba topup RM150 dulu dapat berapa cashback. Kalau tak cukup, topup jela kan lagi HAHA


Lepas topup RM150 terus dapat RM18 dan alhamdulillah lebih dari harga beg. Ini bermakna, beg yang harga RM499 aku cuma bayar RM150 siap baki RM3.80. Serius aku rasa bangga gila. HAHA walhal orang lain pun pernah ja dapat. Bayangkan RM499 lepastu promosi jadi RM199.20. Dapat voucher RM35, dapat cashback topup first time RM18 dan shopback aku tengok akan dapat dalam RM5.



Maka kepada rakyat Malaysia semua. Selamat menipiskan dompet anda dan Selamat Maju jaya untuk mencari barang murah. Kepada yang rajin beli di Lazada, boleh la topup di e-wallet. Boleh dapat cashback untuk first time user yang gunanya. Bijak berbelanja, jadilah rakyat yang berguna. HAHA

Bebelan akhir : Punya excited, aku upload post ni lepas beli beg kot. HAHA gila itu aku. Ehhh

No comments: